Linderud tannlegevakt, tannklinikk. Plutselig blir vi din favoritt-tannlege i Oslo! 100% fornøyd garanti!

Rotfylling

Hva er en rotfylling?

Pasient som er inne for å få utført rotfylling.Rotfylling behøves når tannråte (karies) når frem til tannens nerve. Dette gjøres for å hindre tilvekst av bakterier eller infeksjoner. Andre årsaker til at tenner rotfylles kan være tannskader etter ulykker o.l. hvor tannens nerve blir skadet og dør.

Prosessen ved rotfylling er som følger:

• Tannlege undersøker tannen grundig og tar røntgen
  • Lokalbedøvelse settes ved behov, for pasienter med tannlegeskrekk finnes også alternativer for lokalbedøvelse
  • Tannen isoleres fra andre tenner, og tannlege borer ut rotkanalene
  • Deretter legges bakteriedrepende medikament i kanalene, og det legges en midlertidig fylling
  • Man er så ferdig med første tannlegebesøk, og må vente i en periode på 2-3 uker for å forsikre om at eventuelle infeksjoner og bakterier er borte
  • Etter venteperiode følger nytt tannlegebesøk, hvor man erstatter midlertidig fylling med permanent fylling

Hva koster rotfylling?

Røntgenbilde som viser to tann som har fått rotfylling (tydeligere hvite linjer i røttene).Prisen for rotfylling vil variere noe basert på antall rotkanaler som skal fylles og bedøvelse. Selve rotfyllingen vil ofte koste 3800 til 5600 kroner, og dette inkluderer minst to tannlegebesøk. Fordyrende elementer kan forekomme, for eksempel dersom det er behov for en tannkrone.

Kontakt oss for hjelp med rotfylling

Våre tannleger har lang erfaring med alle typer behandlinger, og sørger for en smertefri og skånsom behandling. Vi har også lang erfaring med behandling av pasienter med tannlegeskrekk, og sørger for en avslappet stemning under hele behandlingsløpet.

Du kan bestille time nedenfor, eller ringe oss på 22 65 57 77. Som tannlegevakt kan vi forestå behandling gjennom hele døgnet.

40% Rabatt

Book en tannlegetime

To ønsketidspunkt for time

Send inn bestilling